„ერთ-ერთი საკმაოდ გავრცელებული ცოდვა, ეს არის ოცნება, მეოცნებეობა, ფანტაზია და ასე შემდეგ. რით უნდა უმკურნალოს ადამიანმა მეოცნებეობას? მართლმადიდებელი ადამიანისთვის შეუძლებელი არაფერია. თუ მისთვის ეს კარგია, მაშინ მას ღმერთი აუცილებლდ მოუმართავს ხელს. ადამიანი, რომელიც უძლურებაშია, ის მხოლოდ ოცნებობს და გარკვეული ცრუ იმდები აქვს. თუ რა არის ოცნება, ამის შესახებ გვასწავლის ეგნატე ბრიანჩანინოვი: ოცნება ეშმაკის ბრძოლოს ყველაზე მსუბუქი ფორმაა. ნახეთ, როგორ დაგვცინის ეშმაკი. ოცნება – ეს არის მისი ყველაზე მსუბუქი იარაღი, რითაც შეუძლია უძლური ადამიანი შეიპყროს. მეორე: დაკავშირებულია წარსულთან და მომავალთან. ჩვენი მდგომარეობაც ზუსტად ასეთია – ხან წარსულში ვართ გადავარდნილები, ხან მომავალში და აწყმოზე საერთოდ აღარ ვფიქრობთ. ანუ, ოცნება ებრძვის წარსულს, იქიდან იყენებს გარკვეულ მაგალითებს, რომ შენზე იმოქმედოს, შეგიყვანოს ოცნებაში, აწყმოზე არაფერს გეუბნება და გაოცნებებს, რომ მომავალში იქნება ასე, ან ისე. მესამე: კეთილ და ბოროტ საქმეებზე ოცნებისას ჩნდება სხვადასხვა აზრები. მოგეხსენებათ, რომ ზოგიერთი ადამიანი ოცნებობს კეთილ საქმეებზე, ზოგი – ბოროტზე. ანუ, ოცნება შეიძლება იყოს კეთილიც და ბოროტიც და ის იპყრობს ადამიანის გონებას, რათა წინააღმდეგობა გაეწიოს იესო ქრისტეს სახელის ხსენებას. ანუ როცა შენ ოცნებაში ხარ – წარსულში ან მომავალში, გავიწყდება იესო ქრისტეს სახელი, ოცნება პირდაპირ გაშორებს უფლის სახელის ხსენებასთან. ამიტომაც ხარ უძლურებაში, დაიმედებული. ღმერთმა იმედი არ მოგიშალოთ, მაგრამ კარგად დაიმახსოვრეთ, რომ იმედი სხვა რამეა, ხოლო ოცნება – სხვა. მინდა, შეგახსენოთ ანიმაციური ზღაპარი: გლეხისა და ერბოს შესახებ: გლეხი იპოვის ქილა ერბოს, წავა ოცნებაში: გაყიდის ერბოს, იყიდის წიწილებს, შემდეგ ხბოებს, რომლებიც გაიზრდებიან. შემდეგ კაცი ოცნებაში მოუქნევს სახრეს ხარს და გაუტყდება ქილა ერბო, რომლის იმედზეც იყო. ამიტომაც ფრთხილად უნდა ვიყოთ, რომ ჩვენც ასე არ დაგვემართოს. ჯერ ოცნებაში ვარდებიან სასულიერო პირები, შემდეგ საერო ხალხი. ანუ, მეოცნებობაც, ჩვენიდან, სასულიერო პირებიდან იწყება, რომელიც ნაყოფია ამპარტავნების და შემდეგ ეს აირეკლება ერშიც. რადგან ნათქვამია: რაც ბერია, ის ერიაო.
ეგნატე ბრიანჩანინოვის სიტყვებს დავისესხებ: ამპარტავნება ნერვებს აღაგზნებს, სისხლს ადუღებს და ოცნებებს აღძრავს. ხელს უწყობს დაცემილი ცხოვრების განახლებას. დააკვირდით აღგზნებულ ადამიანებს, რომლებიც ბევრს ყვირიან, გვეჩხუბებიან, გვლანძღავენ, გვიმტკიცებენ, რომ ბედნიერები ვართ და ამით სხვა ადამიანებშიც აღძრავენ ოცნებებს და ტყუილ, ფუჭ იმედებს. რაც შეეხება მეოცნებეობის წამალს: სიმდაბლე – ნერვებს ამშვიდებს, სისხლის მოძრაობას აცხრობს, აღვირს ასხამს ოცნებებს, დაცემულ ცხოვრებას მოაკვდინებს და ქრისტეს მიერ ცხონებას განაახლებს. და ბოლოს, გამოსავალი არის ლოცვაში და როგორ ლოცვაში, ამის შესახებ ისევ ამ დიდი მამის სწავლებას მოვიყვან, რომელიც 4 მუხლისგან შედგება. 1. თუ გინდა, ოცნებაში არ ჩავარდე, თქვი სიტყვები: მადლობა ღმერთს ყველაფრისთვის. ეს სიტყვები მოგეხსენებათ, რომ ეკუთვნის იოანე ოქროპირს, რომელიც კონსტანტინეპოლის პატრიარქი იყო და ორჯერ, სამჯერ გააძევეს, მაგრამ ის ოცნებაში არ ჩავარდნილა, არ მიკედლებია არც იმპერატორს, არც რომელიმე დიდ ოლიგარქს, ამბობდა: მადლობა, ღმერთო, ყველაფრისთვის. 2. ღმერთო, შენს წმიდა ნებას ვავედრებ ჩემს თავს, იყავ ნება შენი. ესე იგი, თუ გინდათ, თქვენში ღვთის ნება აღსრულდეს თქვით: იყავ ნება შენი, მე თანახმა ვარ, რომ ჩემზე შენი ნება აღსრულდეს. თუ როგორია ნება ღვთისა ამას უფალი დაგანახვებთ. ყველაზე საინტერესოა მესამე: უფალო, მადლობა ყველაფრისთვის, რის მოვლინებასაც ინებებ ჩემთვის. ანუ, თუ რამის მოვლინებას კიდევ ინებებ ჩემთვის, წინასწარ ამაზეც გიხდი მადლობას – ნახეთ, რა ღრმა სულიერი ლოცვაა. მეოთხე: სამართლად ღირსი, რომელი ვიქნები – მომეგების, მომიხსენე, ოდეს მოხვიდე სუფევითა შენითა. ანუ, მე მზად ვარ, როდესაც შენ მოხვალ, როგორც ის ავაზაკი, გევედრები: არ ვიქნები ოცნებაში, არ ვიქნები ამპარტავნებაში, ხიბლში, ცოდვაში და რა მდგომარეობაშიც ვარ, დიდება შენ, მადლობა შენ. რასაც დაუშვებ მომავალში ჩემზე, ამისთვისაც დიდი მადლობა და როდესაც მოხვალ სუფევითა შენითა, მომიხსენიე სასუფეველში.“- აცხადებს დეკანოზი.
მასალის გამოყენების პირობები